Børnefødselsdage

havregrynskuglerVi vil gerne støtte op om børnenes sundhed ved, at være opmærksomme på det ernæringsmæssige indhold i den mad vi serverer, og dermed også begrænse børnenes sukkerindtag. Dette gælder også ved fødselsdage og lign.

Vi tilstræber at de fødevarer og lign. der serveres i børnehaven indeholder mindst mulig tilsat sukker, og helt at undgå kunstige sødestoffer. Vi har derfor lavet en oversigt over, hvad man må dele ud til fødselsdage og lignende.

HIP HURRA DET' MIN FØDSELSDAG dannebrog

Aftal med personalet i god tid, hvor, hvornår og hvordan dagen skal foregå. Når dit barns fødselsdag afholdes hér i Nøddebo, bliver barnet fejret med sang, gave og flag, og som en ekstra fødselsdagskrølle får barnet også lov til, at spise på en særlig fødselsdagstallerken efter eget valg.

HVORNÅR MÅ MAN DELE UD?
Når barnet har fødselsdag, og i situationer f.eks. hvor et barn stopper midt i perioden. Det skal altid aftales med personalet på forhånd, når man vil dele noget ud.

HVAD MÅ MAN DELE UD?
· Frugtspyd
· Ostehaps
· Figenstænger
· Nødder
· Popcorn
· Abemad (u. creme, flødeskum og lign.*)
· Frugt og grønt
· Riskiks
· Rosinpakker
· Tørrede frugter
. Sunde boller, kager (u. creme, flødeskum og lign.
Dog uden creme, flødeskum o.l. pga.           Fødevarestyrelsens krav om opbevaring og egenkontrol..

Vi har lagt nogle opskrifter på sundere kager mv. i vores facebookgruppe under filer. Har du andre sunde opskrifter så tal med fødselsdagsudvalget om det; Sanne eller Dorthe.