Vision

Vi ønsker at markere os som en nutidig institution, der er åben for den pædagogiske og samfundsmæssige udvikling. Samtidig holder vi fast i det jordnære og velkendte; den tætte kontakt, traditioner, rytmik og udeliv.

Vi arbejder ud fra bevidstheden om, at både indre og ydre betingelser er med til at skabe rammer for og bestemme den menneskelige udvikling.

Det lille barns start i livet har afgørende betydning for, hvordan det senere finder sin plads i mange sammenhænge og kan indgå i disse som et frit, demokratisk og selvstændigt menneske. Der skal derfor finde en tilpasning og frigørelse sted inden for den livsperiode barnet er i Nøddebo Børnehave.

Forholdet mellem børn og voksne skal derfor bygge på et varmt tillidsforhold, hvor den voksne indtager en ledende og vejledende, men aldrig undertrykkene rolle.

Vision 1996.pdf

Shape Created with Sketch.