Indkøring

Alle børn og forældre er forskellige, så det er deres behov og indkøring i Nøddebo også, men vi har dog følgende retningslinjer omkring indkøring:

Dit barn bliver tilknyttet en gruppe i børnehaven og I kan som forældre aftale indkøring med dem.

Den første dag får I som forældre en velkomst mappe med informationer om Nøddebo. I skal her udfylde et stamkort med kontaktoplysninger samt om barnets evt allergier eller andet der kan være relevant for barnets trivsel i børnehaven. Stamkortet skal afleveres før jeres barn må være her uden at I forældre er tilstede.

I vil blive tilbudt en opstarts samtale nogle måneder inde i jeres barns børnehave forløb, men I er altid velkommen til at henvende jer til personalet.

Det er vigtigt at I informerer os om hvad jeres planer og ønsker er for indkøringen.

Eksempel på hvordan en indkøring kunne være:

1.dag en af forældrene bliver i børnehaven fra ca. 9-11:30 sammen med barnet.

2.dag en af forældrene er med i børnehaven, men går fx 1 time, hvis barnet og forældrene er trygge ved dette. En voksen fra gruppe er ved barnet. Barnet spiser med og går hjem herefter.

3.dag en af forældrene afleverer barnet til den voksne fra børnehaven. Barnet er i børnehaven og spiser med og sover evt. til middag barnet hentes klokke 14:30.

4.dag hvis alt er godt og trygt for forældre og barn, kommer barnet nu almindeligt i børnehave.

Vi prioriteter nærvær i fht til nye børn og deres forældre i fb med indkøring, men da personalets arbejdstider er skiftende vil der være dage hvor den primære voksen, eller den voksne som dit barn føler sig mest tryg ved, først møder fx 9.30, selv om du kommer med dit barn allerede 8.30.

Det er meget forskelligt hvor lang tid indkøringen tager. Vores erfaring er dog, at barnet først lærer at være i børnehaven, når forældrene begynder at gå lidt. Og at personalet først rigtigt lærer barnet at kende, når vi har det alene.